Η Ιαπωνία για άλλη μια φορά τραβά την προσοχή πάνω της και λόγο της τρομερής απόδοσης που έχει η ομάδα στο Μουντιαλ (για άλλη μία χρονιά), αλλά και για τον σεβασμό που δείχνουν οι οπαδοί μετά το τέλος κάθε αγώνα, μαζεύοντας τα σκουπίδια από τις κερκίδες.
Η FIFA ανέβασε στα social media της ένα βίντεο που εξηγούν γιατί οι Ιάπωνες το κάνουν αυτό. Ουσιαστικά αυτό γίνετε και γιατί είναι στην κουλτούρα των ανθρώπων αυτών αλλά και γιατί σέβονται και τον χώρο στον οποίο βρίσκονται άλλα και τούς παίκτες.
Γενικά η Ιαπωνία φημίζεται για το πόσο καθαρή χώρα είναι, όμως από πού προέρχεται αυτό ο τρόπος ζωής;
Μαθαίνεται από την παιδική ηλικία καθώς τα παιδιά στο τέλος της κάθε σχολικής ημέρας αναλαμβάνουν να καθαρίσουν κάποιο σημείο του σχολείου, καθ’όλη την διάρκεια της σχολικής τους ζωής.
Αυτός ο τρόπος σκέψης είναι τόσο βαθιά ριζωμένος, που ακόμα και οι παίχτες τις ομάδας αφήνουν τα αποδυτήρια στην εντέλεια, παρά το γεγονός ότι ίσως να μην σχολιαζόταν το αντίθετο ή μπορεί να ακουγόταν η δικαιολογία “έλα μωρέ άντρες είναι, φυσιολογικό να αφήνουν τα αποδυτήρια άνω κάτω”
Διαβάζοντας τα σχόλια και στα δύο post υπάρχουν αρκετά σχόλια που δίνουν “σεβασμό” στους Ιάπωνες για αυτή την νοοτροπία, ή να γράφουν ότι όλος ο κόσμος θα έπρεπε να λειτουργεί κατά αυτόν τον τρόπο. Όντως θα έπρεπε όλοι όταν παρευρισκόμαστε σε ένα γήπεδο, συναυλία, θέατρο κλπ κλπ να μην αφήνουμε τον χώρο λες και είναι χωματερή.
Με το απλός να το γράφουμε κάτω από post ή να το αναφέρουμε “ΑΑΑ κοίτα οι Ιάπωνες συμμάζεψαν τα σκουπίδια μετά το ματς” θα πρέπει να ξεκινήσουμε να το κάνουμε από μόνοι μας, να μαζεύουμε και εμείς τα σκουπίδια μας και να τα πετάμε στους κάδους και να μην τα παρατάμε εδώ και εκεί.
Και σίγουρα πρέπει σιγά σίγα να αρχίσουμε να υιοθετούμε την ίδια νοοτροπία με τους Ιάπωνες, δηλαδή να μάθουμε στα παιδιά μας είτε όσοι έχουν ήδη είτε σκοπεύουν να αποκτήσουν από μικρή ηλικία το νόημα τις καθαριότητας, και σιγά σιγά να ενταχθεί και στα σχολεία η διαδικασία που ακολουθείτε και στην Ιαπωνία.
Όμως για να γίνει αυτό θα πρέπει να αρχίσουμε οι ίδιοι να αλλάζουμε την δικιά μας συμπεριφορά και τον τρόπο σκέψεις μας, για να μπορέσει σε δεύτερο χρόνο να περάσει και στους γύρο μας και μετέπειτα να το περάσουμε στην νέα γενιά.

Απάντηση